Lørdag morgen er der spænding ved Gedser Remise.
Her står formand Finn Rasmussen klar til at tage imod en helt speciel transport.
- Vi får os en gammel Carlsberg-vogn og et gammelt damplokomotiv, fortæller han.
På Gedser Remise har en flok jernbaneentusiaster siden 1986 sørget for at bevare både bygningen og en større samling af lokomotiver og togvogne.
Og Finn Rasmussen glæder sig til, at der nu kommer endnu flere fine genstande i udstillingen.
- Jeg har kun set dem på billeder, så det bliver godt at se dem i naturlig størrelse, siger han.
Klokken 19.36 fredag kørte veterantoget fra Helsingør, og med enkelte pauser og en fart på 25 kilometer i timen når det frem til Gedser 07.15 lørdag morgen.
- Nu skal den på pension og stå hernede hos os, så det glæder vi os til, siger Finn Rasmussen.
Skulle hugges op
Den ene del af leverancen er et damplokomotiv fra 1917.
Og det ejes af Erik Cletus fra Espergærde i Nordsjælland.
Han ankommer sammen med lokomotivet, som han kender rigtig godt.
Erik Cletus har i mange år været medlem af klubben Nordsjællands Veterantog, hvor damplokomotivet har kørt.
- Jeg har kørt på det i masser af år, jeg var til fyrbøderprøve på det i 1992, fortæller han.
Men sidste år gik lokomotivet i stykker og stod til at blive hugget op
- Jeg kunne simpelthen ikke få over mit hjerte, at det skulle hugges op, og så ville skæbnen jo, at mine forældre desværre er gået bort, og der arvede jeg så en halv million, og så tænkte jeg; okay, så bruger jeg dem, siger Erik Cletus.
Men hvis et lokomotiv skal sættes i stand, så er der også behov for et sted at forestå restaureringen. Og det er her, Gedser Remise kommer ind i billedet.
For i den gamle remise tæt på Gedser Station, kunne de godt finde plads til både lokomotiv og ølvogn.
- Så nu kan folk bare komme, siger formand Finn Rasmussen.
- Det er blevet rigtig flot, så står alle damplokomotiverne på rad og række. Så det er lykkens dag, siger han.
Carlsberg-vognen fra 1885 blev skubbet på plads med håndkraft, men det krævede lidt mere, før lokomotivet kunne stå klar i udstillingen. Det tog et par timer at få den store sorte maskine på plads ved siden af de andre lokomotiver.