Alt for mange udebliver fra bookede tider til hjælp med MitID

Alt for mange borgere i Kalundborg Kommune bliver væk fra deres bookede tider til at få hjælp med MitID.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel

Borgerservice i Kalundborg Kommune er ved at være godt trætte af at vente på borgere, der skal have hjælp med MitID, som ikke møder op.

I et opslag på Kalundborg Kommunes Facebookprofil skriver kommunen, at alt for mange borgere udebliver fra deres bookede tider uden at melde afbud.

Det er et stort problem – blandt andet fordi der ikke er flere ledige tider tilbage i år.

- Har du eller én du har hjulpet med MitID booket en tid, som I alligevel ikke skal bruge? Så hjælp alle de mennesker, der stadig har brug for hjælp ved at slette tiden, skriver de.

Læs også
MitID lægger stort pres på Borgerservice - nu bliver tidsfristen rykket for fem millioner danskere
Læs også
MitID lægger stort pres på Borgerservice - nu bliver tidsfristen rykket for fem millioner danskere

Ifølge kommunen viser tal fra oktober og november måned, at der har været mellem 60 og 65 udeblivelser per måned.

Fra den 1. til den 12. december har der indtil videre været 22 udeblivelser.

- Det er i runde tal 150 personer ekstra, vores gode folk i Borgerservice kunne have hjulpet inden jul - årh, hvor er det ærgerligt, står der i opslaget.

Har man booket en tid, som man bliver forhindret i at møde op til, kan man aflyse den igen via Borgerservice på Kalundborg Kommunes hjemmeside. 

Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Nyhedsoverblik