I september i år overtog nye ejere det historiske Bandholm Hotel, hvor Peter Bøgil skulle stå for den daglige ledelse som medejer og ny direktør.
Han kom med erfaring som chef fra Ruths Hotel og Brøndums Hotel i Skagen.
Vi er rigtig ærgerlige over vi skal sige farvel til en person som har den kapacitet og kompetencer, han nu har
Men kun efter et par dage valgte han dog at trække sig fra stillingen. Senere gik han også helt ud af selskabet som medejer.
Så nu bliver Bandholm Hotel drevet af gruppens medejere med Peter Hauge i spidsen som midlertidig direktør.
- Vi er rigtig ærgerlige over vi skal sige farvel til en person som har den kapacitet og kompetencer, han nu har. Det er vi rigtig kede af, siger Rolf Adamson, som er medejer.
- Vi er rigtig glade for at han stadig hjælper os som konsulent med det han nu kan. Det er primært for salg- og markedsføring. Det sætter vi stor pris på. Men vi forstår og respekterer situationen, at han ikke kan være her fysisk, tilføjer han.
Artiklen fortsætter under billedet.
Rolf Adamson hjælper i dag til med hotellets daglige drift, og han påtager sig arbejdsopgaver om at holde styr på indkøbsaftaler, og at de overholder deres forpligtelser og bookinger.
Når jeg går ind i et nyt projekt, så går jeg 110 procent ind i det. Det har jeg ikke haft mulighed for her
Selv forklarer den tidligere direktør, Peter Bøgil, at han har truffet beslutningen om at forlade Bandholm Hotel af personlige årsager.
- Når jeg går ind i et nyt projekt, så går jeg 110 procent ind i det. Det har jeg ikke haft mulighed for her. Jeg har ikke har haft nok tid og samtidig har jeg haft andre opgaver som konsulent i Nordjylland, så har jeg valgt at trække mig, siger Peter Bøgil.
Tidligere ejet af Faderhuset
Hotellet har tidligere været ejet af personer, der havde forbindelse til den kontroversielle frikirke Faderhuset. Menigheden er dog nedlagt i dag.
I september overtog en ejerkreds fra det danske erhvervsliv med erfaring i hotel- og restaurationsbranchen hotellet.
Dengang sagde Peter Bøgil, at planen var at køre hotellet videre som hidtil.
- Vores plan er umiddelbart, at der ikke skal laves særlig meget om på en succes. Hotellet er veldrevet og fungerer rigtig, rigtig godt, sagde han til TV2 ØST den 6. september i år.
Du kan se videoen herunder, hvordan det lød, da Peter Bøgil blev ny direktør for Bandholm Hotel i september i år.
Men den vision har han ikke kunnet følge helt til dørs.
- Jeg har haft en masse projekter på sidelinjen. Og jeg skal være fair over for de andre ejere i gruppen, så det er bedre, at jeg trækker mig nu, siger han.
Han slår dog fast, at der ikke ligger noget dramatisk bag, at han trækker sig som direktør efter få dage på posten.
- Der er ikke noget farligt i det, og vi skilles som venner. Jeg har hjulpet med at finde køkkenchefen til Bandholm – han er en af mine gamle venner, - så der er slet ikke noget der, siger Peter Bøgil.
Artiklen fortsætter under billedet.
Leder efter ny direktør
Efter Peter Bøgil er stoppet som direktør, har ejergruppen ledt efter en ny til posten. Men her to måneder senere er det endnu ikke lykkedes.
- Når den rigtige kandidat kommer, får den rigtige kandidat jobbet, siger Rolf Adamson, medejer af Bandholm Hotel.
- Vi leder efter en ny person, som kan gå ind og varetage den rolle, som Peter Bøgil var tiltænkt. Og vil vil have en hoteldirektør, der både forestår den daglige drift og kan tegne selskabet, tilføjer han.
Fra 2008 og frem til september i år har Bandholm Hotel været ejet af personer med tilknytning til den tidligere frikirke Faderhuset.
Faderhuset var blandt andet kendt for deres køb og senere nedrivning af ungdomshuset på jagtvej i 2007.
Har været svært at finde nok ansatte
I forbindelse med salget af Bandholm Hotel købte de nye ejere også byens tankstation og to dobbelthuse på Birkevej. Tankstationen ville ejerne drive videre, mens de har brugt husene til personaleboliger, lød det dengang.
Da hotellet førhen var drevet som en familievirksomhed, er de tidligere ansatte stoppet.
Derfor har de nye ejere været nødt til at genbesætte samtlige stillinger. Lige nu har de 26 ansatte, men de skal op 28 til 30 ansatte. Og 45 ansatte, når de når højsæsonen.
Det har dog været lidt af en udfordring, da der er mangel på personale i restaurationsbranchen, fortæller Rolf Adamson.
- Der er situationer, hvor vi ikke helt har kunnet levere helt den oplevelse, som nogle af gæsterne har været vant til, fordi vi har været ramt af personaleunderskud. Det forstår vi og anerkender fuldt ud. Men vi har ikke et hemmeligt lager af ansatte desværre, siger han.