Efter succesen med de gode historier fra området søsætter Lolland-Falster Lovestorm nu et nyt erhvervsinitiativ, hvor lokale virksomheder også inviteres til at fortælle deres gode historier. Det skriver Lolland-Falster Lovestorm i en pressemeddelelse.
Håbet er at kunne informere om lokale ledere, medarbejdere og arbejdspladser og dermed give inspiration til Lolland-Falster Lovestorms store målgruppe og deres netværk.
Det er en fælles indsats at holde fast i succeserne og fortælle dem videre, og det glæder mig, hvis vi i højere grad kan få iværksættere og virksomheder med i vores arbejde
- Der findes mange gode lokale initiativer på Lolland-Falster, som bliver delt i Lovestormgruppen, men vi mangler at få virksomhederne med. Borgerne er ambassadører, og det kan vores virksomheder også være, fortæller Kirsten Sydendal, der var en af initiativtagerne til Lolland-Falster Lovestorm.
Virksomhedshistorier skal deles i et forum med 600.000 visninger
I Lovestormgruppen vil virksomhederne få mulighed for at fortælle positive erhvervshistorier i et forum med mere end 600.000 visninger om måneden.
- Det er en fælles indsats at holde fast i succeserne og fortælle dem videre, og det glæder mig, hvis vi i højere grad kan få iværksættere og virksomheder med i vores arbejde, fortæller Kirsten Sydendal, der var en af initiativtagerne til Lolland-Falster Lovestorm.
Hver virksomhed kan én gang om året skrive en præsentation af virksomheden og to gange om året en nyhed. Kravet til begge typer af opslag er, at de har en lokal – og meget gerne personlig – vinkel.
Assistance fra SkarptSprog.dk skal sikre den gode historie
For at sikre velfortalte historier med en lokal vinkel får Lolland-Falster Lovestormgruppen hjælp af iværksætter Louise Lindhagen fra SkarptSprog.dk. Louise Lindhagen bliver en del af gruppens daglige admingruppe. Derudover kan virksomheder, der ikke selv kan forfatte tekster, få et særligt tilbud fra den lokale storyteller.
Den største inspiration til at starte virksomhed stammer altid fra hverdagslivet i en virksomhed
- Virksomhedernes egne fortællinger kan være med til at bakke op om den stolthed og optimisme, der findes i det lokale erhvervsliv i øjeblikket. Den største inspiration til at starte virksomhed stammer altid fra hverdagslivet i en virksomhed. Derfor støtter jeg Lovestorms gode initiativ, siger iværksætter Louise Lindhagen, der selv startede sin kommunikationsvirksomhed i januar 2018 og har oplevet en forrygende start.
Hun er ikke i tvivl om, at den lokale forankring med et stærkt netværk på Sydsjælland og Lolland-Falster har været med til at sikre, at hendes virksomhed kom hurtigt i gang.
Lolland-Falster Lovestorm startede i 2015 som en folkebevægelse på de sociale medier som en kærlig modreaktion på mod TV2-serien ”På røven i Nakskov”. Quality Lolland-Falster startede gruppen på Facebook der voksede eksplosivt og på de fire første fik dage over 20.000 medlemmer. I dag har gruppen over 27.000 medlemmer og over 600.000 visninger om måneden.
Læs mere om erhvervsinitiativet her.