Nyhedsoverblik

Se byggeriet af Femern-tunnelen live

Indtil nu har det kun været muligt at følge byggeriet af verdens længste sænketunnel, der etableres mellem Lolland og Femern, via livestreame fra arbejdet på tunnelbyggepladsen i Rødbyhavn.

Men nu er det også muligt at følge arbejdet på byggepladsen i Puttgarden direkte, oplyser Femern A/S.

Et nyt webcam er nemlig blevet tændt, og herfra kan du følge med døgnet rundt, mens de store maskiner, skibe, kraner og arbejdsfolk bygger tunnelen.

Rederiet Scandlines har dog bedt Femern A/S om ikke at vise deres faciliteter. Derfor er der et gråt felt på en del af billedet.

Du kan følge byggearbejdet ved at klikke på dette link.

Læs også
Femernbyggeri koster 15,5 millioner om dagen
Læs også
Femernbyggeri koster 15,5 millioner om dagen

Byggeriet af Femern Bælt-tunnelen forventes afsluttet planmæssigt i 2029, og selve anlægsbudgettet er 52,6 milliarder kroner.

Tunnelen vil være 18 kilometer lang under vandet, hvor der både kan køre biler og tog.

Det vil tage ti minutter at køre i bil gennem tunnelen og syv minutter i tog.

Femernsundtunnel kort
Foto: Grafik: Jan Hennild - TV2 ØST