De danske borgere kan igen tjekke deres digitale postkasse, efter at der tirsdag morgen var problemer med at logge på e-boks.
Tirsdag tidlig eftermiddag kører e-boks' systemer således igen uden problemer, og det er blevet muligt at logge på sin personlige e-boks.
Da problemerne opstod tirsdag morgen, skrev e-boks på sin hjemmeside:
- Vi oplever i øjeblikket problemer med at logge på e-boks både via app og web.
- Vi arbejder på højtryk for at få løst problemet og beklager ulejligheden.
Tirsdagens problemer følger, efter at der i weekenden også var besvær med at logge på e-boks. Også her blev det forklaret med tekniske problemer.
Brugt af millioner
E-boks bliver brugt af millioner af borgere som postkasse for digital post fra det offentlige.
Virksomheden blev stiftet i 2001 og er ligeligt ejet af PostNord og Nets.
Fra 2021 er det virksomheden Netcompany, der har vundet opgaven med at drive systemet bag den digitale post fra det offentlige.
E-boks fortsætter med at drive postkassen for kommunikationen med private aktører, der eksempelvis sender lønsedler til danskerne.