Det advarer de om på deres hjemmeside.
- Du vil kun modtage en sms fra Brobizz i forbindelse med, at du har kontaktet vores kundeservice. Hvis du ikke har været i forbindelse med Brobizz kundeservice, sender vi dig ikke en sms, skriver de.
Brobizz oplyser, at hackerne ofte forsøger at stresse deres ofre ved at opfordre til, at man skynder sig at indtaste personlige oplysninger. De oplysninger kan så blive misbrugt, for eksempel i form af identitetstyveri eller til at få adgang til bankkonti.
- Derudover gør hackerne alt, hvad de kan for at efterligne virksomhedens udtryk både i sprog og design. Netop derfor kan det være ekstra svært at tyde, om der er tale om phishing eller ej, skriver Brobizz.
Hvis du alligevel har givet dine betalingsoplysninger ud, opfordrer firmaet til, at du kontakter din bank og politiet.
- Derudover er det vigtigt, at du selv holder ekstra øje med alle dine konti, så du er obs på, hvis der sker nogle mistænkelige afvigelser.