Det betyder, at frem til uge 31 er telefonlinjens åbningstid blevet skåret ned fra tre timer i hverdage til en enkelt time mellem klokken 9 og 10.
Reduktionen betyder, at patienter må vente i flere timer - udover telefonens åbningstid - hvis de overhovedet lykkes med at komme igennem.
Det oplevede Lars Frederiksen fra Slagelse, da han mandag forsøgte at komme igennem til visitationsenheden. Her ventede han over tre timer i telefonkø.
- Det overrasker mig, at det kan tage så lang tid - særligt fordi jeg er blevet opfordret til at kontakte dem hurtigst muligt. Da jeg først kom igennem, tog det også kun få minutter, så det er meget ventetid, siger han.
Anne Møller Ronex (R), der er formand for Sygehusudvalget i Region Sjælland, fortæller, at der ikke bliver ændret i sommerferievagtplanerne.
- Vi har 19.000 medarbejdere i Region Sjælland, som skal afholde sommerferie. Det vil være besynderligt for mig, hvis det ikke kunne mærkes. Derfor er vi også nødt til at prioritere vores kræfter, så de akutte patienter tilgodeses, siger politikeren.